Szanowni Państwo,
informujemy o otwarciu naboru do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, skierowanego bezpośrednio do osób z niepełnosprawnościami. Program ten ma na celu wsparcie codziennego funkcjonowania, oferując pomoc asystentów, którzy będą towarzyszyć i wspierać uczestników i uczestniczki w różnych aspektach życia codziennego.
Co oferuje Program?
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, umożliwia osobom z niepełnosprawnością:
1. większą samodzielność i możliwość realizacji codziennych zadań;
2. pomoc w przemieszczaniu się i aktywnym uczestnictwie w życiu społecznym;
3. wsparcie w dostępie do usług publicznych, kulturalnych i edukacyjnych;
4. pomoc w kontaktach z instytucjami oraz organizacji codziennych spraw.
Kto może skorzystać z Programu?
Osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia, tj.:
1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, (punkt 7 i 8 w orzeczeniu);
2. osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
3. osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w pkt. 1 i 2, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Uczestnik Programu zyskuje:
1. możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, zawodowym lub edukacyjnym;
2. komfort i bezpieczeństwo w codziennych czynnościach z pomocą wykwalifikowanego asystenta;
3. elastyczne dostosowanie usług asystenckich do swoich indywidualnych potrzeb.
Kiedy startuje rekrutacja?
Rekrutacja potrwa od 14 stycznia 2025 r. do 21 stycznia 2025 r., a zgłoszenia będą przyjmowane w godzinach od 7:30 do 15:30 (poniedziałek- piątek)
Dokumenty niezbędne do dostarczenia (załączniki do pobrania):
1. Karta zgłoszenia do Programu;
2. Karta uzupełniająca;
3. Klauzula RODO Ministra;
4. Klauzula RODO MOPS;
5. Kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności (oryginał do wglądu).
oraz dokumenty do zapoznania:
· Program: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
Procedura przyjmowania zgłoszeń:
1. Osobiście w siedzibie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kleczewie, przy ulicy Strażackiej 1, 62-540 Kleczew, w dniach i godzinach wskazanych powyżej;
2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej: mgops@mgops.kleczew.pl w czasie trwania naboru (tytuł e-maila: Rekrutacja do Programu AOOzN – edycja 2025);
3. Za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesłanych na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kleczewie, ul. Strażacka 1, 62-540 Kleczew, z dopiskiem: „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – edycja 2025” (decyduje data nadania).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 63 2701139, w dniach: poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30, lub drogą elektroniczną e-mail: mgops@mgops.kleczew.pl